onsdag, oktober 24, 2007

Det bubblar under ytan

Jag syftar förstås på den utomordentligt plumpa kampanjen "bevara äktenskapet". Underförstått med total tydlighet.. heterosexuellt. Dock hör jag inte till dem som känner mig personligt förolämpad, fast det är klart, hade jag vart tvungen att få planscherna uppkörda i ansiktet varje morgon så hade det varit en annan sak. Jag ska inte gå djupare in i ämnet. Det klokaste jag läst hittills har för övrigt varit i Tor Billgrens Antigayretorik: "Bevara äktenskapets" kampanj är inget att bry sig om (länk) samt i dyslesbisk: Kränk mig om ni vill (länk).

Detta leder mig till hur man kan lista ut vad bloggare tycker om olika saker som debateras för närvarande. Med lite tur så har de länkat upp sitt inlägg mot en etikett på blogger.se och när det gäller "bevara äktenskapet" så kan dessa hittas här. Sedan går det att söka utifrån artiklar i ämnet i dagstidningar. I skrivande stund har 40 bloggar länkat till SvDs artikel annonskampanj väcker protester. Kopplingen har skapats genom att de pingat twingly efter att de länkat i sitt blogginlägg. (Jag har i ett tidigare inlägg om publicitet berört pingande.) Googla är annars något som alltid fungerar.

Jag kände mig bara tvungen att säga ett par ord. Det som egentligen väckte mig ur bloggdvalan var något helt annat. Ett mer lättsamt tema, i mina ögon då.

Jag har nämligen upptäckt att det påstås finna ett tecken på homosexualitet. Ett som jag aldrig hört talas om tidigare. Har någon av er? Man har ju hört talats om det där med homosexuell fingrar, många storebröder när det gäller grabbar och så vidare men homosexuellt hår var en nyhet för mig. Åtminstone om vi bortser från den poppiga hockeyfrillan och snagget (stereotyper? guilty as charged.)
I norska dagbladet snubblade jag över artikeln homofilt hår og homofile fingrer. Den innehåller mycket yadaya men alla påståenden är länkade till en eller annan studie, som givetvis borde granskas under lupp de med men orka. Jag väljer helt resonika att ta det som underhållning och kontrollerar mig själv ungefär som när man tar ett quiz på valfritt nätställe.
Åter till det homosexuella håret. Psykologprofessor Lippa har åtminstone den teorin och påstår sig bli mer och mer övertygad om att så är fallet. Tyvärr så pratas det tyst om studien också innefattat kvinnor. Underlaget i professorns studie visar i vilket fall på att homosexuella tenderar att ha en hårvirvel som växer motsols medan heteroditons virvlar växer medsols. Kanske en högst ovetenskaplig insamling skulle kunna göras på skoj här?

(Undertecknads hårvirvel infälld.)

Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket intressant. Motsolsväxande hårvirvel har jag iallafall.
Btw, jag blir gärna länkad här, om det går bra.

hobbit sa...

Tackar :)

Nu sitter länken där det ska, schyst att du vill va med!

Anonym sa...

Haha, jag har motsolsväxande hårvirvel i luggen. En mycket markant sådan. Vad störigt...

queersammanbrott sa...

Något skumt är i görningen, jag verkar inte ha någon virvel alls.

Betyder det att jag är asexuell?

Anonym sa...

Ååååh, skriv mer snart, alltid lika bra!

Anonym sa...

Hej! Åh, jag vill också vara med på er lista! Så kul att ha hittat hit, har letat efter fler tjejbloggar! och haha, som simson i bibeln "Styrkan sitter i håret" ;)

http://tuesdays.blogg.se/

Madeleine sa...

Vill gärna vara med på listan!
www.benebenes.blogspot.com

christian sa...

BÄSTA ONLINE KÄRLIGHET SPELL CASTER ATT FÅ DITT EX KÄRLIGHET, HUSBAND, Hustru, GIRLFRIEND ELLER BOYFRIEND TILLBAKA. LÄGG HAMMA PÅ WHATSAPP: +2349083639501
 -Mail- blackmagicsolutions95@gmail.com
Hej alla Am Christian Hofman, kommer från USA. Jag arbetar för Apache Corporations international, jag träffade Baba Nosa på min resa till Afrika, jag åkte dit för ett avtal Förhandlingar och jag tappade för ett annat företag, jag var ödmjuk och trasig och för bara några månader sedan hade jag just varit skild, min fru lämnade med mina barn och det här jobbet var min väg tillbaka till ett bra liv och att få min familj tillbaka. Efter mitt samråd med Baba Nosa utförde han en trollformel för mig och jag fick kontraktet och några månader senare återvände min fru och barn till mig och jag var allt skyldigt till Baba Nosa spirituella besvärjelser och krafter. Jag är en vittnesbörd om baba Nosa, en andlig far till många stora män. för något av dina andliga problem och det kommer att lösas. Han kan göra dig rik utan blodritualer, ta tillbaka din ex_hus, ex_ fru, ex _ pojkvän eller flickvän bara om du kan sms eller WhatsApp på +2349083639501
om du har problem med följande ?;
(1) Om du vill att din ex ska vara tillbaka.
(2) om du alltid har dåliga drömmar eller har sex på en dröm.
(3) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
(4) Om du behöver kraften för att vinna ett rättsfall
(5) Någon form av stava
(7) Kommande tontrycket
(8) Skyddsring
(9) Rings framgång ring
(10) Andlig kraft för Guds män
(11) Bind din man / hustru till dig själv för alltid ensam
(12) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig. (13) Om du vill ha ett barn.
(14) Du vill bli rik utan blodritualer. (15) Om du behöver ekonomiskt stöd.
(16) Örtvård
(17) Om du inte kan tillgodose din hustrus sexuella lust. på grund av dålig erektion.
(18) Om du har en HIV-aids sjukdom och makt för att bota cancerproblem, ring Baba Nosa på +2349083639501
TRADITIONELL LÄKEMEDEL Ört- och infödda läkare. Kontorsadress nr 20 elfenbensfält, Ife Osun delstat ... k

Sveriges bloggarmé